WIDOCZEK    BIESZCZADY     FAUNA     TATRY     GALERIE     CERKWIE     ROWER     SZELMA    PANORAMY    R. WIDOCZEK      BUDZIWOJSKA.PL

Rzeszów i Podkarpacie

Połoniny w Bieszczadach,Wielka Rawka, Tarnica, Podkar
* --- * ---* wrwwrw * --- * ---* rawrwqrwqrwqrqw * --- * ---* takie sobie pozdrowienia * --- * ---* takie sobie pozdrowienia * --- * ---* Pozdrowienia dla Marzenki z Rzeszowa :) * --- * ---* Pozdrowienia dla Marzenki z Rzeszowa :) * --- * ---* Pozdrowienia dla Marzenki z Rzeszowa :)

www.widoczek.nets.pl

Sobota 22 września - Moja trasa to:

Ustrzyki Dolne - Smolnik - Dwerniczek - Dwernik Skrzyżwoanie - Brzegi Górne - Dwernik Skrzyżowanie - Chmiel - Sękowiec - (Krywe) i przez most na skrzyżowanie dróg w prawo do Rajskiego, w lewo kierunek Tworylne i na wprost do Przełęczy Szczycisko.

Dobry Widoczek - Bieszczady

Dwerniczek - pierwszy punkt mojej wycieczki

Tworylne,

22 września 2007
(sobota)
   pozostałości Dworu w Tworylnym

Pojechałem sam bo Aga się źle czuła. Pogoda była ładna lecz ogółem cały czas coś a raczej ktoś leżał mi na sercu. :)

Dobry Widoczek - Bieszczady

Z Ustrzyk Dolnych wyjechałem o godzinie 11:00 i pojechałem do Smolnika, tutaj skręcam w kierunku Dwerniczka. Nazwa wioski "Dwerniczek" bardzo miło mi się kojarzy, ogółem trasę czerpałem z najlepszego (moim zdaniem) Serwisu pod nazwą "Twoje Bieszczady" (www.twojebieszczady.pl) i myślę że to jest najlepszy serwis w którym można znaleźć coś ciekawego w Bieszczadach.

W Dwerniczku zatrzymuję się przy wiszącym moście (około 300metrów  od skrętu w Smolniku jest ładna alejka która właśnie prowadzi na most). Przechodzę przez wysoki i wąski most aż do Stanicy ZHP. Harcerze mają tam miejsce na ognisko i kilka ławeczek.

Dwerniczek - most wiszący, jest bardzo
wysoki i tylko dla piechurów!

Zdjęcia z owej soboty są tutaj            MAPA MOJEJ TRASY

Wracam do auta i jadę dalej, teraz jadę do Rusinowej Polany gdzie przegonił mnie jakiś owczarek, więc musiałem się ewakuować :). Odkąd przyjechałem ze Smolnika GPS robi mi ślady - ogółem używam ich tutaj żeby potem zaznaczyć swoją trasą na mapie. - Muszę jeszcze dopisać że droga póki co jest super !   bez żadnych dziur, pełna "kulturka".

W Rusinowej Polanie przegonił mnie jakiś owczarek o niedźwiedzich rozmiarach, musiałem dać dyla do auta. Głównym celem mojego wyjazdu to zobaczyć Tworylne, ruiny strażnicy i żeremie bobrów. Może pójdziemy w następną sobotę i z odpowiednim Bobrem :D heheheheh. Przy okazji chciałbym pozdrowić pewne małżeństwo Grzegorza i Małgorzatę :)Dobry Widoczek - Bieszczady

Dobry Widoczek - Bieszczady

F O T O G A L E R I A (zobacz zdjęcia)

Dojeżdżam do Dwerniczka Skrzyżowanie - jest tutaj miejsce na biwak, troszkę się rozglądam i jadę do piekiełka które omijam i trafiam prosto pomiędzy dwie połoniny w Brzegach Górnych - było pięknie - obok drogi do Brzegów  płynie  rzeka Dwerniczek a potem Prowcza.

Wracam z powrotem do Dwerniczka Skrz. gdzie zauważyłem Piekiełko :) - jest w remoncie na dzień dzisiejszy !!!.  Porozglądałem się i pojechałem dalej - przez Chmiel aż do Sękowca gdzie zatrzymałem się przed znakiem zakazu wjazdu

Dobry Widoczek - Bieszczady

Po prawej stronie malowidło na  Piekiełku - nie słyszałem o tym Barze, ciekawe ile ich jeszcze jest w Bieszczadach ?.  Bar wymalowany faktycznie jak piekiełko :). Aktualnie jest w remoncie.

Pojechałem dalej, złamałem przepisy ale za to droga była fatalna i cały czas jechałem 10 km/h lub 12 :). Minąłem punkt widokowy i dojechałem do mostu za którym było skrzyżowanie pomiędzy właśnie drogą w lewo na Tworylne i drogą w prawo z kierunkiem do Rajskiego.

Wcześniej dzwoniłem do Jurka a Jurek dał się namówić i przyjedzie do Tworylnego za około 2 godziny (w rezultacie) - czekam na niego idąc szlakiem już do Tworylnego ale przestraszyły mnie jakieś pomruki z pobliskiego RYKOWISKA, jak dowiedziałem się później :). - Dałem dyla do samochodu - po prostu :)

FOTOGALERIA ZE SZLAKU
- 1 CZĘŚĆ MAPY
- 2 CZĘŚĆ MAPY

Tworylne Wieś lokowana na prawie wołoskim w 1456 roku przez ród Kmitów, pod polską nazwą Stworzona. Po 17 września 1939 roku przez wieś przebiegała granica między Niemcami a ZSRR. Znajdowała się tu niemiecka strażnica graniczna, której pozostałości można oglądać do dzisiaj.

Jurek przyjechał swoją "jeżdżącą szafą" z pokoikiem dla dzieci na tylnym siedzeniu i poszliśmy szybko trasą w kierunku dawnej i nie istniejącej już wsi Tworylne. W Tworylnym jest  żeremie bobrów, są ruiny stajni oraz ruiny niemieckiej strażnicy. Niczego nie widzieliśmy, było ciemno już a ja ogółem nawet nie myślałem że będziemy szli tą drogą do końca. Dobry Widoczek - Bieszczady

Dobry Widoczek - Bieszczady

Przeszliśmy dalej wiedząc już o tym że przechodzić będziemy przez San w bród. Nie było sensu wracać lasem po błotnistej drodze skoro jest już ciemno a przejście w bród po Sanie to szansa na nową przygodę i to jest myślenie "kędrusów" o których napiszę później :). ( jak będę miał ochotę)

Dzisiaj oglądam zdjęcia i dochodzę do wniosku że miejsce na którym robiłem zdjęcia z punktu widokowego (zaznaczonego na mapie) to miejsce którym później przechodziliśmy !